Sklepy, kino, dworzec

Wszyscy, którzy przybywają do Wrocławia pociągiem lub autobusem po wyjściu z dworca natykają się na wielki plac budowy. Ci, którzy skorzystali z autobusu muszą jednak wysiąść na dworcu zastępczym. Dzieje się tak ponieważ w miejscu dawnego dworca głównego PKS pnie się w górę wielka galeria handlowa - Wroclavia. Będzie to drugi największy obiekt tego typu w stolicy Dolnego Śląska. Pomieści niemal 200 sklepów, kino z 20 salami i... nowy dworzec PKS. Cała inwestycja ruszyła w kwietniu zeszłego roku, a zakończyć się powinna w październiku roku przyszłego.

Francuski inwestor w osobie Unibail-Rodamco zdecydował się zagospodarować 4 hektarową działkę obiektem o kubaturze sięgającej 71 tysięcy metrów kwadratowych. Jedynym centrum handlowym Wrocławia mogącym się pochwalić większą powierzchnią będzie Magnolia. Wroclavia odda swoim klientom do dyspozycji 2300 miejsc parkingowych i co ciekawe, aż 400 miejsc postojowych dla entuzjastów rowerów. Cała inwestycja będzie kosztować niebagatelną sumę 240 milionów euro czyli w granicach miliarda złotych.

Drugie piętro w budowie

Aktualnie budowa Wroclavii jest na etapie wznoszenia trzeciej kondygnacji. Pierwsze piętro jest gotowe w 90%, a drugie w 50%. Inwestor zapewnia, że odpowiednie tempo prac jest zachowanie, a termin oddania inwestycji do użytku jest niezagrożony. Co ważne budynek nie rośnie tylko w górę, ale równie zaawansowane są prace podziemne. Powstał już parking i przyszły dworzec autobusowy, który ma się znaleźć w podziemiach galerii handlowej.  Pomieści on 11 peronów plus trzy tzw. przelotowe. W przeciwieństwie do starego dworca nie znajdzie się na nim jednak powierzchnia do parkowania autobusów. Ale nie stanowi to problemu dla głównego operatora parkingu czyli firmy Polbus.

W związku z trwającą obecnie budową i używaniem tymczasowego dworca gdzie również nie ma miejsc parkingowych dla floty Polbus zorganizował parking dla swoich pojazdów na ulicy Hubskiej. Sprawdziło się ono na tyle, że firma będzie wykorzystywała go także po oddaniu nowego dworca do użytku. Kasy i poczekalnie znajdą się na poziomie parteru, a na perony podróżni będą zjeżdżać ruchomymi schodami w dół. Oczywiście podziemne parkingi będą odpowiednio wentylowane za pomocą najnowszych rozwiązań służących tym celom.

Wroclavia - jeszcze nie gotowa, a już wynajęta

Chociaż budowa wciąż jest w powijakach i ponad rok potrwa jej dokończenie, to już ponad połowa powierzchni handlowej we Wroclavii jest wynajęta. Swoje sklepy będą tam miały najbardziej popularne marki odzieżowe takie jak H&M, Zara czy Bershka. Powierzchnie zarezerwowały sobie także dyskonty spożywcze: Biedronka i Carrefour.

Budynek ma być oczywiście ekologiczny i oszczędny, a część jego elewacji stanowić będą całoroczne ogrody. Technologie wykorzystywane przy jego budowie są przyjazne środowisku.

Cieszymy się, że Wrocław zyska nowoczesny i funkcjonalny dworzec autobusowy. Tak duże i ważne miasto potrzebuje podobnych obiektów. Pozytywne jest również to, że dworzec autobusowy i kolejowy są położone w praktycznie tym samym miejscu. To zdecydowanie usprawnia komunikację i ułatwia potencjalnym pasażerom życie. Fakt, że będą mogli oni dokonać zakupów czy zjeść posiłek (albo obejrzeć film) przed długą podróżą, a następnie zjechać do podziemi dworca aby wsiąść do swojego autobusu - czyli wszystko w jednym miejscu - również jest godny pochwały. Nie możemy się doczekać aż budowa zostanie ukończona. Wroclavia na pewno będzie miejscem, które będziemy często odwiedzać.

Facebook101Google+78Pinterest86

Polecane artykuły

Nie przegap najciekawszych wiadomości

Zaufali nam

Masz pytanie? Wyślij wiadomość

Zadzwoń Rezerwuj

Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności